Dynasty tietopalvelu : PSSHP
Dynasty tietopalvelu Haku RSS PSSHP

RSS-linkki

Kokousasiat:
http://publish.psshp.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
http://publish.psshp.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kuntayhtymän hallitus
Pöytäkirja 24.05.2021/Pykälä 84

Edellinen asia | Seuraava asia Kokousasia PDF-muodossa

 

 

84 §

 104/06.00.00.04.00.00/2015

 

Potilas- ja asiakasturvallisuuskatsaus tammi-maaliskuu 2021

 

 

Kuntayhtymän hallitus 24.5.2021 84 §

 

Valmistelija: potilasturvallisuuspäällikkö Kaisa Haatainen, puh 044 717 9322, sähköpostiosoite: kaisa.haatainen@kuh.fi

 

Katsauksessa raportoidaan PSSHP:n alueellisen potilas- ja asiakasturvalli-suuden toimintaohjelman toteutuminen tammi-maaliskuussa 2021. Myöntei-siä havaintoja ovat potilaiden ja omaisten tuomien kehittämisehdotusten huomioiminen tehdyissä kehittämistoimenpiteissä, lääkäreiden ilmoitusaktii-visuuden pienoinen lisääntyminen sekä alueellisissa ilmoituksissa joka vii-dennen johtaminen kehittämistoimenpiteeseen.

 

Tiedonkulun ja –hallinnan sekä laiteturvallisuuden parantamiseksi on doku-mentoitu myös keskeisiä kehittämistoimenpiteitä. Fimealle tehtävät laitetur-vallisuusilmoitukset on hyvä tehdä HaiPro –ilmoituksen kautta, jolloin ne tal-lentuvat HaiPro –järjestelmään.

 

Vakavien vaaratapahtumien tutkinta saatiin valmiiksi kuuden tapauksen kohdalla, ja tunnistetuista kehittämistoimenpiteistä osa on jo toteutettu.

Kouluttaminen ja kansallinen yhteistyö on ollut aktiivista.

 

Katsauksessa raportoidaan myös käsihuuhdekulutuksen kansallinen vertailu sekä leikkaustiimin tarkistuslistojen käyttö KYSissä. Molemmissa tapahtuu hidasta edistystä.

 

 

 

 

Esitys                                 

Sairaanhoitopiirin johtaja:

 

Hallitus merkitsee asian tietoon saatetuksi.

 

 

Päätös                               

Johtajaylilääkärin esitys:

 

Hallitus merkitsee asian tietoon saatetuksi.

 

Hallitus hyväksyy johtajaylilääkärin kokouksessa tekemän esityksen.

 

 

 

 

Liitteet

16

Potilas_ja asiakasturvallisuuskatsaus tammi-maaliskuu_2021.pdf

 

 

 


Edellinen asia | Seuraava asia Kokousasia PDF-muodossa