RSS-linkki
Kokousasiat:http://publish.psshp.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
http://publish.psshp.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Perusterveydenhuollon ja vanhusten laitoshoidon tilaajatoimikunta
Pöytäkirja 11.02.2019/Pykälä 5
Edellinen asia | Seuraava asia | Kokousasia PDF-muodossa |
5 § |
448/00.01.02.02.01/2019 |
Nilakan päivystysajan vähentäminen kahdella tunnilla
Perusterveydenhuollon ja vanhusten laitoshoidon tilaajatoimikunta 11.2.2019 5 §
Nilakan palvelukeskuksessa iltavastaanottokäyntien määrä on ollut tavoitteiden mukaisesti jatkuvasti vähenevä. 1.1.2015 alkaen päivystysasetuksen mukaisesti yöpäivystykset loppuivat ja iltavastaanotto on ollut Nilakassa arkisin klo 16-20. Vuonna 2015 ilta- ja viikonloppuvastaanottokäyntejä oli yhteensä 3749 kappaletta ja vuonna 2018 käyntejä oli 3007 kappaletta.
Keskimäärin kävijöitä Nilakassa on kello 16-20 välillä 5,5. Aikavälillä kello 18-20 kävijöitä on keskimäärin 2,0.
Kysterin alueella Koillis-Savon palvelukeskuksessa ilta- tai viikonloppuvastaanottoa ei ole ollenkaan vaan palvelu ostetaan Kuopion kaupungilta, Leppävirran palvelukeskuksessa iltavastaanotto on ollut klo 16-18 välisenä aikana arkisin 1.1.2015 alkaen.
Jos iltavastaanoton aikaa lyhennettäisiin kahdella tunnilla, tuottaisi tämä palkkakustannuksissa säästöä lähes 75 000 euroa. Lisäksi hoitajaresurssia vapautuisi päiväaikaiseen toimintaan, mikä helpottaisi etenkin Keiteleen päiväaikaisen toiminnan järjestämistä.
Esitys
Johtajaylilääkäri:
Nilakan iltavastaanotot päättyvät jatkossa klo 18.
Päätös
Tilaajatoimikunta hyväksyi esityksen, että Nilakan iltavastaanotot päättyvät jatkossa klo 18.
Edellinen asia | Seuraava asia | Kokousasia PDF-muodossa |